Kontakt z jednostką Policji w sytuacjach nagłych lub wymagających interwencji Policji:
Wiadomości SMS:
519 064 780
Poczta elektroniczna:
dyzurny@po.policja.gov.pl
Faks:
61 84 140 11
Do pobrania:
Karta zgłoszenia pomocy.doc
Obsługa osób uprawnionych - tłumacz języka migowego
POMOC W ZAŁATWIENIU SPRAWY DLA OSÓB DOŚWIADCZAJĄCYCH TRWAŁE LUB OKRESOWE TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243, z późn. zm.) organy administracji publicznej są zobowiązane do zapewnienia realizacji usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczającymi trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się.
Osoby te w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.) mają prawo do korzystania z bezpłatnej usługi polegającej na załatwieniu sprawy z pomocą tłumacza migowego. Usługa ta będzie realizowana podczas wizyty osoby uprawnionej w Komendzie Powiatowej Policji w Turku.
Osoba uprawniona, która wyrazi chęć skorzystania z tego rodzaju usługi proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej 3 dni przed terminem wizyty w KPP Turek.
Wybór preferowanej formy komunikacji
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy, dla której właściwa jest jednostka Policji może wybrać jeden ze sposobów dokonania zgłoszenia potrzeby skorzystania z usługi:
1. wysłanie maila pod adres: rzecznik@turek.policja.gov.pl,
2. przesłanie informacji faksem pod numer: (63) 289 82 15, (63) 289 82 05
3. SMS pod nr tel: 519 064 900
Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243, z późn. zm.) osoba uprawniona ma prawo do korzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z Komendą Powiatową Policji w Turku.
Zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243, z późn. zm.) Komenda Powiatowa Policji w Turku zapewnia bezpłatną możliwość korzystania przez osoby uprawnione z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika.
Wysłanie zgłoszenia
Wysyłając zgłoszenie należy podać następujące dane:
1. imię i nazwisko osoby uprawnionej,
2. imię i nazwisko osoby przybranej (jeśli jest wybrana),
3. rodzaj sprawy i krótki jej opis (w przypadku sprawy już prowadzonej osobę lub komórkę organizacyjną Komendy, która sprawę realizuje),
4. propozycję terminu wizyty (z wyjątkiem spraw bardzo pilnych, co najmniej 3 dni przed terminem wizyty w KMP),
5. kontakt zwrotny/sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (zgłaszającą),
6. preferowaną metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych)
Zgłoszenie przesłane w dni wolne od pracy lub po godzinach pracy Komendy będą załatwiane i potwierdzane w pierwszy dzień roboczy następujący po dniu odebrania maila lub faksu.
Spotkanie i załatwienie sprawy
O terminie i miejscu spotkania osoby uprawnionej z właściwym merytorycznie pracownikiem Komendy Powiatowej Policji w Turku i tłumaczem osoba zainteresowana zostanie powiadomiona w sposób określony w zgłoszeniu.
Osoba uprawniona obsługiwana będzie w pokoju oznaczonym odpowiednim symbolem-/Niebieski Pokój/ .
Pliki do pobrania
-
karta pomocy
Data publikacji 26.10.2015 17:30(doc 52.5 KB)
-
prośba o tłumacza języka migowego
Data publikacji 26.10.2015 17:32(doc 40.5 KB)